Agencja reklamowa
Zakres działalności agencji reklamowej jest ostatnio coraz bardziej zwiększany, a też popyt na ich usługi ciągle rośnie. Agencja reklamowa może stać się dla nas dobrym pomysłem na biznes.
Dużo firm zauważa, iż standardowa reklama, która ma trafić do ściśle określonej grupy odbiorców nie zawsze działa skutecznie, a przy tym pochłania dużo pieniędzy.
Reklamy są masowo wykupowane przez firmy, by zachęcić konsumentów do swoich produktów, dlatego raczej ich udział w rynku nie powinien spaść, ale ze względu na dużą ich ilość muszą one dobrze przekonywać klientów do swych usług.
Przy zakładaniu agencji reklamowej najbardziej istotny jest wykwalifikowany i odpowiedni personel. W takich agencjach najwięcej jest osób młodych i odpornych na stres, w dużych korporacjach może ich być nawet kilkadziesiąt. Jeśli posiadamy nieduży budżet najważniejsze jest, by posiadać wykwalifikowanego grafika, który projekty stworzy pod konkretnych klientów. Kolejną osobą powinna być ta, który odpowiada za marketing i strategię naszej agencji.
Na naszą korzyść czyli agencji reklamowej powinno działać to, iż szybciej możemy realizować projekty i przez to taniej dla klienta
Na sam start będziemy potrzebować kwotę około 70 tysięcy złotych. Taka kwota potrzebna będzie na wynajem lokalu i zakup sprzętu. W lokalu powinniśmy zaaranżować salkę konferencyjną na spotkania z klientami. Idealnym lokalem byłby taki, który ma do około 100 metrów kwadratowych.
Cena wynajmu lokalu będzie zależna od wielkości miasta, w większym będzie wyższa. Mniejsza miasteczko pozwoli na niższy koszt wynajmu, ale musimy pamiętać, iż zapotrzebowanie na nasze usługi również może być mniejsze. W większym mieście musimy się liczyć z większą konkurencją w tej dziedzinie, co oznacza iż musimy się mocno wyróżniać na ich tle.
Cena za wynajem lokalu będzie oscylować od około 1000 zł w mniejszym mieście do 3000 zł miesięcznie w dużym mieście, w centralnym punkcie. Te obliczenia nie znajdują zastosowania w Warszawie, gdzie koszty mogą wzrosnąć do 7000 tysięcy złotych na miesiąc.
Aby nasza agencja reklamowa przetrwała musi zdobywać klientów w przetargach, w których otrzymują od klientów zarys produktu, grupy docelowej i budują na podstawie tych informacji strategię czyli opis działania i analizy rynku konkurencyjnego.
Start w przetargach daje dużą szansę na przyszłość, nawet jeśli nie zdobędziemy żadnej oferty. Aktualnie rynek, na którym działają agencje reklamowe jest dość duży, dlatego istotne jest doświadczenie i kontakty, by zdobyć klientów. Jeśli nie posiadamy doświadczenia warto najpierw popracować w agencji, poznać ten rynek od wewnątrz i wtedy się skusić na realizację pomysłu na biznes jakim jest własna agencja reklamowa.
Nasza agencja o wiele bardzie stanie się widoczna, jeśli sami ją zareklamujemy, najlepszym medium jest internet, gdzie umieśćmy swą stronę internetową, a także zareklamujmy się na stronach branżowych, forach, by potencjalni odbiorcy trafili do nas. Odpowiednie PR także pomoże nam się skutecznie zareklamować.
By otworzyć swą agencję reklamową nie potrzebujemy zezwolenia czy koncesji, możemy pomyśleć o dozwolonej formie prawnej. Ściślejsze wymagania prawne będą potrzebne w zakresie praw autorskich w reklamie, ograniczeń tematycznych, prawa konkurencji. Nasza działalność może mieć formę firmy jednoosobowej, spółki akcyjnej, a uzależnione jest to od posiadanego kapitału, podatkowych rozwiązań w kraju unijnym, biznesplanu.
Na sam rozruch będziemy potrzebować ok. 35 tysięcy, ta cena może się różnić od wysokości opłat za wynajem lokalu, pensji pracowników, która nie może być niższa niż 2 tysiące złotych i od zakupionego sprzętu.
Jeśli jesteś kreatywną, przedsiębiorczą osobą rozważ prowadzenia agencji reklamowej jako twój pomysł na biznes.