Salon fryzjerski

Salon fryzjerski to dobry pomysł na biznes w czasach, kiedy zdrowy wygląd i ładna prezencja mają duże znaczenie. Wpływ oglądanych seriali i programy telewizyjne kształtują modne uczesania, upięcia, kolor włosów przykuwające uwagę innych. Te zachowanie są korzystne dla salonów fryzjerskich, gdyż wtedy mogą liczyć na stały dopływ klientów.

Jeśli sami nie posiedliśmy fachu fryzjerstwa, przyjdzie nam zatrudnić fryzjera lub fryzjerkę. Pamiętać musimy, by zaoferować mu dobre warunki pracy czyli dobrą pensję i odpowiednie premiowanie. Fryzjer z wyższego segmentu powinien mieć dostęp w naszym salonie do najwyższych jakościowo kosmetyków oraz zaawansowanych pomysłów technicznych, w tym jeśli zapewnimy mu możliwość strzyżenia modelek i wysoki komfort w pracy, to możemy mieć nadzieję, że będzie naszym znakiem rozpoznawczym. Zatrudnienie mistrza fachu może być dla nas kosztowne, dlatego postawmy na młodych, ambitnych fryzjerów, który zarobi w naszym salonie fryzjerskim do 5000 złotych na miesiąc.

Wynajem lokalu to będzie kolejny z wydatków i liczyć się musimy z miesięcznym kosztem rzędu kilku tysięcy złotych, mając na uwagę miejsce i wyposażenie lokalu. Wyposażenie lokalu w niezbędny sprzęt to niemałe wydatki, kilkanaście tysięcy złotych,  musimy zadbać zarówno o komfort pracy fryzjerów jak i naszych klientów. Dobry sprzęt fryzjerski też nie należy do tanich zakupów. Przy ustalaniu cennika usług powinniśmy mieć na uwadze profesjonalizm naszych pracowników i standard lokalu.

Salony w miasteczkach pobierają za strzyżenie około 20 złotych,  wraz z długością włosów cena ta ulega zmianie. Farbowanie i trwałe ondulacje to usługa sięgająca do ok. 200 złotych. Specjalne fryzury i doczepianie włosów to usługi z zakresu niestandardowych i ich cena może kształtować się nawet do kilkuset złotych.

Aby nasz salon fryzjerski na stale związał się z tym sektorem usług, postawmy przede wszystkim na jakość usług. Ważne jest także, byśmy motywowali naszych pracowników, nie szczędząc wydatków na specjalistyczne szkolenia, bo tylko w ten sposób będziemy mogli konkurować na rynku. Rynek usług fryzjerskich jest stabilny, gdyż popyt kształtuje się na uregulowanym poziomie, a nie każdy może pozwolić sobie na otwarcie takiego salonu. Do trudniejszych stron tego biznesu możemy zaliczyć dużą jego kapitałochłonność, a także trudność w zdobyciu na początku klientów, związanych z innymi salonami oraz zachęty i motywacje dla pracowników, by byli związani tylko z nami.

Szansa dla nas może być oferowanie usług nietypowych i innowacyjnych, stworzenie kart stałego  klienta oraz rozszerzenie działalności na sektor kosmetyczny, świadczenie zabiegów manicure, makijażu i innych. Posiadanie w swej ofercie kosmetyków do stylizacji włosów i ich pielęgnacji, które nie są dostępne w drogeriach także może być wabikiem dla klientów. Prowadząc ten biznes miejmy świadomość, że istnieje zagrożenie iż nasi pracownicy mogą po jakimś czasie pracy u nas otworzyć własny salon i zabrać część klientów.

Planowane regulacje prawne profesji fryzjera mogą także zagrażać działalności naszego salonu fryzjerskiego. Jeśli jednak  nie boimy się zagrożeń i chcemy zacząć z czymś nowym, pomyślmy o salonie fryzjerskim – pomyśle na biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *