Agencja eventowa
Dobrym pomysłem na biznes może być uruchomienie agencji eventowej. Branża ta ostatnio rozwija się dość dynamicznie i jest to dobry moment, by wejść na rynek z własną agencją. Nasza działalność będzie polegała na organizacji wszelkich eventów uwzględniając zlecenia naszych klientów. Aby działać w tej branży powinniśmy najpierw poznać jej tajniki i zdobyć niezbędną wiedzę na temat tego, jaką grupę klientów obejmuje swą działalnością agencja eventowa.
Agencja ta zajmuje się organizacją imprez, do których należą między innymi koncerty, imprezy, przyjęcia, festiwale, wyjazdy i wszelkie inne. Jako agencja odpowiada ona za ich zaplanowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie przyjętych przedsięwzięć marketingowych. Przed otwarciem działalności w tym segmencie należy przemyśleć jaką ofertę możemy zaproponować klientom. Możemy się podjąć następujących działań: organizacji imprez od integracyjnych po biznesowe.
Agencje często planują imprezy firmowe, bankiety, warsztaty, kampanie promocyjne. Do naszych działań dorzućmy także animacje produktów, kampanie typu door-to-door, merchandising, wynajmowanie pracowników na inne imprezy –hostessy, promotorów, kompleksową obsługę imprez, kampanie terenowe, dostawa sprzętów scenicznych. Oferta nasza powinna być ściśle zaplanowana już na etapie tworzenia biznesplanu agencji eventowej.
Kolejnym etapem jest wybór klientów, do których kierować będziemy naszą ofertę, niech lepiej będzie to szersza grupa, choć można się zastanowić czy nie wyspecjalizować się w pewnych imprezach, wtedy nasza oferta będzie koncentrować się na jednej branży gospodarczej. Obecnie zauważamy wzrost zainteresowania przez przedsiębiorców usługami agencji eventowej, dlatego postawienie na taki biznes może być dobrym pomysłem. Agencja taka wywiązuje się ze swoich usług w stopniu profesjonalnym, co zadowala przedsiębiorców.
Koszty, jakie musimy ponieść, by otworzyć działalność to przede wszystkim lokal na biuro, który najlepiej gdyby się znajdowało w centralnej dzielnicy miasta lub dzielnicy z dużym natężeniem biznesu, gdzie znajdziemy naszych klientów. Wynajem takiego lokalu zamknąć się może w okolicy kilku tysięcy złotych na miesiąc.
Kolejnym krokiem będzie odpowiednia reklama naszej agencji i zatrudnienie dobrej i prężnej kadry pracowników. Ważne jest, byśmy dobrze zareklamowali naszą działalność, by wejść na rynek błyskotliwie i w ten sposób zdobyć klientów, co przy dobrze wykonanych zadaniach sprawi, że będziemy mogli liczyć na marketing szeptany. Profesjonalna kampania promocyjna może być kosztowna, ale z pewnością zwróci się, jeśli damy się poznać jako profesjonalna agencja eventowa.
Przy kompletowaniu naszej kadry istotne jest, by ludzie ci byli przebojowi, komunikatywni, kreatywni, odpowiedzialni i fachowo podchodzący do zadań. Praca w stresie też nie powinna być dla nich obca, gdyż często zdarza się, że zlecenie ma być wykonane w ekspresowym tempie. Pracownik posiadający rozwiniętą sieć biznesowych kontaktów będzie dla nas prawdziwym skarbem.
Jeśli zastanawiasz się nad pomysłem na biznes sprawdź czy agencja eventowa nie będzie dla ciebie szansą na realizację twoich marzeń.