Solarium

W Polsce istnieje dość silnie wykształcony rynek oferujący opalanie w solarium, dlatego jeśli chcemy wejść na ten rynek z nowym solarium musimy mocno przemyśleć na jaką podaż możemy liczyć. Solarium może być prowadzone jednoosobowo, w naszym przypadku możemy być nimi sami. Decydując się na zatrudnienie dodatkowej osoby musimy przeznaczyć dla niej pensję, która będzie równoważna z pensją jaką zarabia ekspedientka.

Najważniejszy by osoba ta charakteryzowała się miłą aparycją i zachowaniem, kwalifikacje nie są istotne. Lokal, który przeznaczymy na solarium musi liczyć 2 pomieszczenia, gdzie w jednym będzie recepcja, a w drugim oddzielonym drzwiami lub roletą będzie się znajdować łóżko do opalania. Roleta antywłamaniowa jest niezbędna w przystosowaniu pomieszczenia oraz koniecznością jest zbudowanie specjalnego kanału wentylacyjnego dla naszego łóżka opalającego. Te rozwiązanie w planie minimum będą nas kosztować do 5 tysięcy złotych.

Kolejnym wydatkiem będzie zakup maszyny opalającej, może to być maszyna sprowadzona zza granicy, której cena wyniesie kolejne 5 tysięcy złotych. Do wydatków związanych z prowadzeniem solarium musimy dorzucić okresową wymianę lamp i serwisowanie sprzętu. Miłą wizytówką naszego biznesu będzie ładny wystrój lokalu także od strony zewnętrznej. Wewnątrz lokalu pomyślmy o elementach, które umilą czas na swoją kolejkę opalania, powinny to być wygodne fotele, sofa, sprzęt audiowizualny.

Takie udogodnienia dla klienta dla nas oznaczać będą kolejne wydatki. By zaznaczyć się na lokalnym rynku musimy zainwestować także w skuteczną reklamę czy to poprzez roznoszenie ulotek lub zamieszczenie prasowych ogłoszeń czy też uruchomienie strony WWW. Kosztowną część naszych wydatków z pewnością pochłonie comiesięczny czynsz i opłata za energię, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest samodzielne prowadzenie takiego biznesu. Minuta opalania średnio wyniesie klienta około 75 groszy.

Start z taką działalnością nie jest trudnym przedsięwzięciem, zarówno pod względem technicznym jak i sprzętowym. Kapitał, który musimy wyłożyć na solarium tez nie jest strasznie wysoki, jakkolwiek musimy się liczyć z konkurencją na tym rynku.

Aby nasze solarium przyciągało klientów musimy postawić na wysoką jakość usług, od łóżek z masażem wibrującym i z elementami zapachowo-dźwiękowymi, także uwzględniając wprowadzenie usług kosmetycznych od masaży, usług fryzjerskich, elementów fitness. Dobrą promocją naszego solarium będzie również wprowadzenie kart promocyjno-zniżkowych, co niewątpliwie przywiąże do nas klientów na dłużej. Pomysł na biznes w postaci solarium to dobra okazja do nauki w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *