Ręczna myjnia samochodowa
Myjnia samochodowa może być dobrym pomysłem na biznes o ile zabierzemy się do tego profesjonalnie i ulokujemy ją w dobrym miejscu. Można pomyśleć, że biznes ten jest nasycony, gdyż myjni jest wiele i otwarcie nowej może nie być dochodowe. Jednak właściciele niektórych samochodów bojąc się zniszczeni karoserii woli oddawać swe auto do tradycyjnej myjni ręcznej niż korzystać z myjni automatycznej. W tym upatrywałbym szansę na powodzenie naszego biznesu.
Lokalizacja naszego interesu w centrum miasta jest dość kosztowna dlatego warto rozpatrzyć teren w pobliżu osiedli mieszkaniowych. To miejsce jest o tyle dobre ponieważ mycie auta pod blokiem jest karane, a wtedy właściciele aut korzystaliby z naszych usług. Dobrą rzeczą jest jeśli myjnia ta ulokowałaby swą siedzibę niedaleko strzeżonego parkingu lub warsztatu, wtedy moglibyśmy świadczyć sobie wzajemne zniżki za nasze usługi.
Poza lokalem potrzebujemy także zakupić karcher, na który wydamy w zależności od jakości do 8 tysięcy. Urządzenie to jest oszczędne pod względem zużycia wody, dlatego mycie nim powinno być tańsze w porównaniu z myjniami automatycznymi i zamykać się w kwocie do 8 złotych, co niewątpliwie będzie wabikiem dla naszych potencjalnych klientów. Warto podejść profesjonalnie do swoich klientów i nie starać się oszczędzać na środkach do mycia i samym sprzęcie, bo niezadowolenie klienta może przynieść nam złą chwałę.
Przy zakupie karchera konieczne będzie także nabycie separatora, urządzenia, które zapobiegnie przedostawaniu się substancji szkodliwych w grunt. Cena za to urządzenie nie jest mała i wyniesie nas od 6 do 12 tysięcy. Do zestawu urządzeń musimy dokupić także środki do czyszczenia oraz odzież chroniącą nas przed zanieczyszczeniami. Przyda nam się także w myjni mały samochodowy odkurzacz za kwotę do 1000 złotych, którym oczyścimy samochód wewnątrz.
Przy myciu wnętrza samochodu bardzo ważne jest byśmy zadbali o wyczyszczeniu dywaników, drzwi, progów, popielniczek oraz zastosowanie środka nabłyszczającego plastik, zostawiającego ładny zapach, tak, by klient był zadowolony z profesjonalnego podejścia do usługi.
Co do promocji naszego pomysłu na biznes, najlepszą formą będzie umieszczenie reklamy na tablicy ogłoszeniowej oraz rozdanie ulotek o naszej działalności. Na ulotce zawrzyjmy miejsce, gdzie znajduje się myjnia i ceny za podstawowe usługi. Najbardziej skuteczne będzie roznoszenie ulotek po najbliższej okolicy.
Przy promocji myjni warto pokusić się o specjalne rabaty i karty dla stałych klientów, które zwiążą z nami klientów na dłużej. Zaawansowaną opcją usługi może być bezpośredni odbiór samochodu spod domu klienta i odstawienie go tuż po umyciu. Przy rozwijaniu swej działalności dobrą metodą może być współpraca z firmą posiadającą sporo samochodów, dla której ważnym elementem jest ich czystość. Łączne koszty otwarcia tego biznesu powinny się zamknąć w kwocie do 40 tysięcy.
Ręczna myjnia samochodowa to pomysł na biznes dla młodych ludzi, którzy w ten sposób chcą się sprawdzić w prowadzeniu swej niedużej działalności.