Drukarnia offsetowa

Założenie firmy poligraficznej może być dobrym pomysłem na biznes zważywszy, że może się ona utrzymać ze stałego druku na opakowaniach czy też etykiet. Trudniejszym sektorem jest druk książek, gdyż w Polsce rynek ten został podzielony na kilkadziesiąt drukarni. Drukowanie książek to specyficzna branża, ponieważ zysk jest na tym dużo mniejszy niż w przypadku katalogów czy etykiet i wolniejszy jest obrót gotówki. Rynek poligraficzny przeżył wielki boom tuż po otwarciu dla nas rynków europejskich. Eksport jest realizowany przez firmy średnie i te większe, które są w stanie sprostać terminowości druku i jakości w dużych nakładach.

W przypadku małych drukarni, które mają w posiadaniu drukarkę offsetową i firmy, dla których świadczą usługi w postaci druku formularzy, blankietów, etykiet mogą sobie dobrze radzić. Przy uważnej obserwacji rynku można zauważyć nisze, w których brakuje drukarni jak na przykład nadruk jogurtowych nakrywek czy też nadruki na foliach stretchowych lub taśmach pakowych.

Najpoważniejszą barierą przed wejściem na rynek jest kosztowny sprzęt i urządzenia poligraficzne. Maszyny offsetowe w zależności od formatu drukowania kosztują od 500 tysięcy euro po 4 miliony euro. Tańsze są czeskie maszyny, które możemy zakupić już za około 200 tysięcy euro. Przy ofercie niskonakładowego akcydensu warto zainteresować się zakupem urządzenia, które drukuje z komputera w jakości cyfrowej i kosztuje około 150 tysięcy euro. Kolejnymi kosztownymi urządzeniami są maszyny foliujące, lakierujące i uszlachetniające druk oraz te do sitodruku. Najczęstszą formą zakupu tych urządzeń jest leasing lub zakup urządzeń używanych. Jednokolorową używaną maszynę offsetową dostaniemy już za niecałe 20 tysięcy złotych.

Oprócz zakupu sprzętu nasze studio graficzne musi zostać skomputeryzowane przy użyciu profesjonalnego oprogramowania tak, by szybko i profesjonalnie móc przygotowywać konkretne wzory opakowań czy etykiet. Do tego posłuży nam lokal o minimalnej powierzchni 100 metrów kwadratowych, najlepiej, gdyby miał więcej. Lokalizacja naszej firmy ma mniejsze znaczenie, jeśli zastosujemy prężną promocję firmy.

W naszym teamie poligraficznym powinien być grafik, osoba obsługujący maszynę offsetową , kierowca oraz osoba w biurze, która będzie odpowiedzialna także za marketing i szukanie klientów. Nasze zyski będą zależne od nakładów, jakie będziemy mieli do realizacji, najbardziej opłacalne są nadruki na powierzchniach specjalistycznych. Często zdarza się, iż małe drukarnie osiągają duże dochody, ponieważ mają stałych klientów, którzy zapewniają im regularne zlecenia. Takie małe firmy z reguły opierają swą pracę na rodzinnej kadrze, stałych wzorach, taniej eksploatacji maszyn i na tradycyjnym papierze.

Inwestowanie w usługi poligraficzne to pomysł na biznes z przyszłością, gdyż każdy towar musi być odpowiednio oznakowany w postaci etykiet. By jednak nasza firma ciągle się rozwijała i miała zlecenia musimy zadbać o reklamę ulotkową, broszurową, prospektową  tak, by zainteresować naszymi usługami przyszłych zleceniodawców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *