Drukarnia internetowa

Internet dzisiaj to coraz częściej miejsce działalności wielu firm, które zorientowane są na określoną grupę odbiorców. W internecie jest większe pole do popisu gdy chodzi o odpowiedź na oczekiwania klientów i rynku.

Naszym pomysłem na biznes może być drukarnia internetowa.

Jak w każdym tradycyjnym biznesie także i w tym w rzeczywistości wirtualnej najlepiej opracować biznesplan działalności. Nasz wkład w zakup domeny, utworzenie strony to rzecz, która w przyszłości przynieść ma nam konkretne zyski, dlatego warto to dobrze przemyśleć.

Nasz drukarnia internetowa ma konkurować z innymi drukarniami głównie ceną. Małe firmy często nie są w stanie wydrukować swych materiałów promocyjnych w większych drukarniach, głównie przez wysokie ceny. Duże drukarnie mają to do siebie, że drukowane przez nie nakłady przerastają potrzeby małych firm. Tak samo jednak jak duże firmy potrzebują one materiałów promocyjnych w postaci ulotek, wizytówek, opakowań firmowych. W tym przypadku nasza drukarnia może wyjść na przeciw z ofertą mniejszych nakładów, co z pewnością zadowoli niejednego przedsiębiorcę.

By zaistnieć w sieci internetowej powinniśmy mocno rozpropagować nazwę swej drukarni, najpierw poprzez zaistnienie w mediach lokalnych i portalach związanych z drukowaniem, by następnie powalczyć o ogólnopolski rynek.

Naszym największym atutem będzie z pewnością krótki czas oczekiwania na zamówienie. Pamiętajmy, że solidność i szybkość załatwiania zleceń może nam pomóc w wyrobieniu marki wśród naszych odbiorców.

Ten pomysł na biznes jest o tyle praktyczny, iż nie musimy zatrudniać pracowników, co obniży nam znacznie koszty. Warto dodać, iż na stronie internetowej ważnym elementem jest zaprezentowanie zleceń już wykonanych, by w ten sposób ukazać solidność i fachowość naszej internetowej drukarni.

Kolejną istotną rzeczą jest dokładne wyliczenie kosztów wysyłania gotowego towaru, tak by nasza cena była konkurencyjna w stosunku do innych firm z tej branży. Pozostaje nam zdecydować się na usługi Poczty Polskiej lub kurierskiej. Zanim wybierzemy określoną ofertą przeliczmy koszt nadania pojedynczej paczki. Firmy kurierskie często stosują różne ceny, ale też korzystanie z ich usług daje nam możliwość negocjacji niższych stawek.

Ceny jakie ustalimy za usługi powinny wynikać z naszego rozsądnego podejścia do działalności. Drukarnia offsetowa drukująca do 10000 nakładu, powinna  mieć ceny druku foliowanych dwustronnie materiałów w granicach 55-60zł.

Jeśli jesteś osobą prężną, nie bojącą się wyzwań sprawdź czy pomysł na biznes w postaci drukarni internetowej nie będzie dla ciebie strzałem w dziesiątkę.

2 thoughts on “Drukarnia internetowa

  • 17 sierpnia 2011 o 17:58
    Permalink

    Drukarnia internetowa to świetny pomysł. Wystarczy popatrzeć na przykład na http://caffeprint.eu/ Są bardzo znani w „sieci” i na pewno dobrze zarabiają, a przy tym klienci naprawdę nie przepłacają 🙂 To zapewne najlepsza drukarnia w sieci, więc trudno byłoby ich przebić 🙂 dlatego ja jestem wierną klientką i nie chciałabym z nimi konkurować 😉

    Odpowiedz
  • 18 sierpnia 2011 o 14:30
    Permalink

    To może był pomysł na biznes ale 5-7 lat temu. Teraz drukarni internetowych jest od groma. Mało tego, co trzecia nie utrzymuje się na rynku dłużej niż rok-dwa. Dlaczego ? Bo duże drukarnie powoli otwierają się również na działalność w internecie oferując ceny których ktoś kto posiada dwie trzy maszyny nie jest w stanie żadnym sposobem przebić. To samo tyczy się małych agencji reklamowych. Drukarnie internetowe od mniej więcej roku spotyka to samo co swego czasu agencje reklamowe. Namnożyło się małych firm które za wszelką cenę próbowały wcisnąć się w rynek na którym na ten rodzaj działalności nie było już miejsca.

    Wg. mnie drukarnia internetowa to obecnie jeden z najlepszych sposobów na utopienie swoich pieniędzy. Lepiej pomyśleć nad jakimś innym biznesem w który jest jeszcze szansa jakoś się „wbić”.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *