Biuro matrymonialne

Biuro matrymonialne i usługi przez nie oferowane kojarzą się Polakom niezbyt dobrze. Mimo, że wielu z nas jest osobami samotnymi, nie palimy się do korzystania z usług biur matrymonialnych. Młodzi ludzie uwielbiają się porozumiewać poprzez portale społecznościowe, typu facebook, twitter. Starsi ludzie wolą standardowe formy komunikacji, dlatego biuro matrymonialne może być dobrym biznesem, gdyż w kwestiach uczuć jesteśmy bardzo ostrożni.

Jak w każdym interesie najważniejszy jest pomysł i odpowiedni biznesplan. Lokalizacja jest niemniej ważna, gdyż w przypadku biura położonego w małej miejscowości możemy się narazić na śmiech i wzgardę ze strony mieszkańców ze względu na ich mentalność i stereotypy. Miasto od 200 tys. mieszkańców to granica dla dobrego interesu, na pewno znajdziemy w nim osoby samotne chętne do skorzystania z naszych usług. Ważne jest, by docelowa lokalizacja w miarę możliwości znajdowała się w budynku biurowym, co zaoszczędzi nam pomyłek z agencjami towarzyskimi. Metraż lokalu powinien wynosić minimum 50 mkw, tak by znalazło się tam miejsce na recepcję, poczekalnię, sale spotkań.

Nasza działalność gospodarcza może wystartować od zmiany źle kojarzącej się nazwy – biuro matrymonialne – na bliższą klientowi nazwę, jak biuro dla osób samotnych . Taka zmiana pozwoli nam się wyróżnić na tle konkurencji, a w przyszłości spróbować zorganizować kursy dla samotnych i odrzuconych, tak by pomóc im wyjść z ich problemów. Jeśli tacy klienci polubią nasze biuro, będą w nim stałymi gośćmi, a dodatkowo nasza firma będzie postrzegana jako profesjonalna w znajdowaniu partnerów życiowych.

Przy wystroju lokalu zwróćmy uwagę na ciepłe, jasne kolory, które swym nastrojem będą budowały relaksacyjną atmosferę dla naszych rozmówców. W biurze umieśćmy ankiety, ulotki informujące o profilu działalności, tak by budziły one dobre skojarzenia, bez zbędnego przesadzania z gadżetami związanymi z miłością. W tego typu usługach bardzo ważne są zabezpieczenia danych osobowych naszych klientów, tak by nie dostały się one w ręce niepowołane, co może grozić nam stratą wiarygodności.

Promocja własnego biznesu powinna odbyć się z zastosowaniem nowoczesnych środków jak Internet, gdzie wbrew pozorom zagląda dużo osób starszych. Także nakłady finansowo – psychologiczne będą wymagane, by zlikwidować złe nastawienie do biur matrymonialnych. Warto rozesłać mailowo formę ankiety zachęcającą do współpracy z naszym biurem.

Reklama w postaci rubryk matrymonialnych będą najbardziej skuteczną formą reklamy. Samo prowadzenie biura wyniesie nas miesięcznie do ok. 8 tys. złotych. Reklamy są bardzo istotne, ale najważniejsi są zaufani pracownicy o odpowiednich predyspozycjach psychologicznych. Osoba pracująca w biurze matrymonialnym powinna być dyskretna, potrafiąca zrozumieć drugiego człowieka i zarazić go pogodą ducha, najlepiej, jeśli skończyła studia z zakresów humanistycznych. Poza wymienionymi cechami ważne jest także umiejętność sprzedanie konkretnej usługi biura.

Idealnie będzie jeśli zatrudnimy do 4 pracowników, którzy będą obsługiwać połączenia telefoniczne jak i konsultacje. Do niezbędnych sprzętów w naszym biurze należą komputer, drukarka, fax, Internet, aparat fotograficzny. Łączny koszt na uruchomienie działalności wyniesie nas do 20 tys. złotych. Kwota ta zarobi na siebie przez okres roku, jeśli wykażemy się cierpliwością, po tym czasie możemy oczekiwać samych zysków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *