Stylista
Czy korzystałeś kiedyś z rad profesjonalnego stylisty? Czy uważasz, że zawód ten jest potrzebny i czy prowadzona działalność może być opłacalna?
Jeśli nie masz czasu na dobieranie ubrań, a rodzaj pracy, którą wykonujesz narzuca na ciebie odpowiedni styl ubierania, pomyśl czy nie skorzystać z porad fachowców.
Niejedna z nas z pewnością zafascynowana była popularnymi programami, które oferowały porady stylistyczne i metamorfozy dla tych, które były chętne tym zabiegom się poddać. Nie tylko zagraniczne gwiazdy stać na osobistych stylistów. Oglądając te programy pewnie zastanawiałyście się czy i wy dałybyście radę być takimi stylistkami, które być może poprzez zaoferowanie swych usług koleżankom, przyjaciółkom, wypromują się na większą skalę.
Warto rozpocząć ten biznes zadając tym samym kłam obiegowej opinii, iż korzystanie z porad osobistego stylisty kojarzy się ze wstydem.
Praca stylisty to nie tylko bycie na bieżąco z modą odzieżową, częste odwiedziny sklepów, ale także dokonywanie stylizacji na imprezy okolicznościowe jak śluby, biznesowe rauty, przeróżne gale. Taka praca może pozornie wyglądać na łatwą, ale pamiętajmy, że wymaga ona od stylisty dyspozycyjności, żelaznej kondycji i sporej ilości wyrzeczeń.
Zarobki, na jakie możecie liczyć łatwiej podzielić na dwie grupy, pierwszą zależną od wykonania konkretnej usługi i drugą podyktowaną przez ustaloną stawkę pracy godzinowej.
Najważniejsze inwestycje, które musimy ponieść to przede wszystkim dobra strona www, gdzie umieścimy przykłady naszych stylizacji i będziemy promować swą działalność. Po rozkręceniu naszego biznesu warto zaprezentować się na szerszą 'sklepową’ skalą, gdzie będziemy zachęcać do skorzystania z porad stylistycznych.
Będąc stylistką możesz prowadzić własną działalność gospodarczą, a także być zatrudnioną przez galerię handlową. Jeśli jesteś osobą otwartą, kochasz ludzi, cechujesz się dyskrecją, wyczuciem, lubisz wiedzieć co w modzie piszczy, masz artystyczne usposobienie, praca w zawodzie osobistego stylisty jest stworzona dla ciebie. Obecnie wiele stylistek promuje się przez swoje strony internetowe poświęcone modzie, tam też prezentują klientkom propozycje stylistyczne oraz zachęcają do skorzystania ze swych usług.
Ważnym, aczkolwiek mniej koniecznym atutem dla przyszłej stylistki będzie ukończenie kursów stylistycznych, które mogą kosztować nawet klika tysięcy złotych. Tam dowiesz się jak doradzać klientom w zakresie doboru kolorów, wzorów, rozmiarów, a także poznasz zarysy projektowania odzieży. Warto zainwestować w taki kurs, jeśli w zawodzie osobistej stylistki swój przepis na biznes.