Projektowanie wnętrz sklepów – najważniejsze zasady dobrego designu

Atrakcyjnie zaprojektowane wnętrze sklepu to przede wszystkim większa sprzedaż. Przemyślana aranżacja obiektu handlowego jest procesem skomplikowanym, wymagającym pewnego rozeznania w temacie oraz doświadczenia. O czym należy pamiętać jeszcze przed przystąpieniem do projektowania?

Dobre wrażenie – od samego wejścia!

Dobre pierwsze wrażenie bardzo często jest kluczem do sukcesu – również jeśli chodzi o projektowanie wnętrz sklepowych. Strefa wejściowa do lokalu handlowego musi być jak najbardziej zachęcająca dla klienta. W obliczu wysokiej konkurencji na rynku sprzedawca musi zrobić wszystko, aby zatrzymać odwiedzających w sklepie. Często klienci już po samym wejściu do danego obiektu czują się zniechęceni – przyczyn może być wiele, jednak najczęstszym problemem jest tu nieprzemyślana aranżacja.

Obszar przy wejściu powinien być miejscem jasnym i przestronnym. Musi być uporządkowany oraz odzwierciedlać charakter prowadzonej działalności. Klient nie może czuć się zagubiony po przekroczeniu progu sklepu – z tego względu dobrze jest, aby od samego wejścia nie został przytłoczony oferowanym towarem. Istotne jest także, aby w obrębie tej strefy umieścić czytelne informacje dotyczące wyprzedaży oraz promocji.

Wyposażenie definiujące markę

Projektowanie wnętrz sklepów obejmuje również wybór najbardziej optymalnego wyposażenia. Pamiętajmy, że meble stanowić będą swego rodzaju wizytówkę marki – z tego względu muszą być schludne i dopasowane do obrazu firmy. Jeśli przykładowo prowadzony jest sklep z ekskluzywną biżuterią, wówczas sprzedawca musi dopasować estetykę mebli do gustu potencjalnego klienta, który w tym przypadku zapewne będzie oczekiwał wnętrza eleganckiego i zadbanego, z wyposażeniem o wysokiej jakości.

Meble sklepowe muszą również zapewniać jak najlepszą ekspozycję dla wystawianego towaru. Zauważmy, że najlepiej widoczne są produkty umieszczone na linii wzroku patrzącego. Pamiętajmy też o tym, jak ważna w obrębie sklepu jest kolorystyka. Przez barwy sprzedawca jest w stanie nadać komunikat na temat swojej marki oraz oferowanego towaru. Warto więc mieć na względzie to, aby kolory wyposażenia nie odstawały od barw charakteryzujących daną firmę.

Modulacja nastroju oświetleniem

Na projektowanie sklepów składa się również zaplanowanie właściwego oświetlenia. Jest ono jednym z najważniejszych elementów aranżacji, ponieważ może znacząco wpłynąć na nastrój odczuwany przez klienta. Jasne światło wywiera pobudzające wrażenie – z powodzeniem może być użyte w alejkach sklepowych (oczywiście pomieszczenie nie powinno być również zbyt jasno oświetlone, ponieważ wywoływałoby to drażniący efekt). Przez dobrze dobrane oświetlenie sprzedawca może także zwrócić uwagę swojego odbiorcy na konkretny produkt i podkreślić tym jego atuty.

VN:F [1.9.18_1163]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *