Punkt gastronomiczny

Mały punkt gastronomiczny sprzedający hot dogi i inne przekąski to pomysł na biznes do zrealizowania w centrum handlowym, gdzie duża ilość przewijających się osób może przynieść nam spory zysk. Także w tym segmencie istnieją lokale w systemie franczyzowym jak „Szybki Kęs”, „Kurczę pieczone” czy „Mr Hamburger”, na razie działające w wybranych regionach kraju. Te sieci na razie nie są jeszcze na tyle znane, by przyciągnąć dużą liczbę franczyzobiorców chętnych do wejścia w sieć.

Ten biznes może od nas wymagać zainwestowania do kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od tego jaki kosztowny będzie kontener, przyczepa wyposażony w zestaw urządzeń potrzebnych do przygotowywania potraw. Niektóre z sieci franczyzowych dokładnie precyzują w jakiej wielkości markecie może być ich sieć otwarta. Miesięczny dochód z działalności w sieci „Kurczę pieczone” może dochodzić do kilku tysięcy złotych, zróżnicowany co do obrotów, kosztów zakupu produktów i dobrego sezonu.

Podobne plany rozwoju ma sieć Mr Hamburger, która oferuje fast food i swe placówki umieszcza w okolicy dróg o dużym natężeniu ruchu i w centrum handlowym. Sieć ta działa na razie na Śląsku, ale planuje swą ekspansję także poza ten region. Otwierając lokal w tej sieci należy liczyć się z wydatkiem koncesyjnym w kwocie 15 tysięcy złotych, do tego dochodzą koszty adaptacji lokalu i jego wyposażenia zgodnie z warunkami umowy. Na uruchomienie tego pomysłu na biznes powinniśmy posiadać około 30 tysięcy złotych.

Do ciekawych rozwiązań w tym segmencie gastronomicznym należy koncepcja sprzedaży hot dogów ze specjalnego wózka, który jest do tego celu dostosowany nosi on nazwę Polish Hot Dog. Taka forma sprzedaży daje nam możliwość przemieszczania się z naszymi produktami w różne miejsca. By wejść do tej sieci liczmy się z kosztem około 20 tysięcy złotych. Zarobki w tym systemie zależą od dobrej lokalizacji, a dziennie przy sprzedaży ponad 200 hot dogów, możemy osiągnąć w ciągu miesiąca nawet do dziesięciu tysięcy złotych zysku.

Oprócz sprzedaży gorących przekąsek typu hot dog, hamburger, tortille, w Polsce istnieje także szereg barów sieciowych, który oferują pyszne kanapki zarówno na ciepło jak i na zimno, gorące ciastka typu francuskiego. System franczyzowy pozwala wielu myślącym o tym pomyśle na biznes o uruchomieniu tej działalności i o zarabianiu na podstawie sprawdzonej marki i systemów sprzedaży.

Jeśli jakaś marka zdobyła już uznanie na lokalnym i ogólnopolskim rynku, to nie powinniśmy mieć problemu, by przy dobrej lokalizacji i sympatycznej obsłudze mieć swych zadowolonych klientów. Ten pomysł na biznes w postaci baru szybkiej obsługi jest szansą dla młodych ludzi na rozwinięcie swojej przedsiębiorczości i realne zyski.

2 thoughts on “Punkt gastronomiczny

  • 4 maja 2011 o 10:11
    Permalink

    Jako uzupełnienie do ciekawego artkułu dodam pomysł wzbogacenia oferty fast-food, o nową rewolucyjną przekąskę. Jest to koncepcja specjalnie spreparowanego ziemniaka nabitego na długi patyczek i usmażonego na głębokim oleju. W efekcie otrzymujemy efektownie wyglądającego zakręconego wokół patyczka ziemniaka. Posypuje się go specjalnymi posypkami o różnych smakach. Marża osiągana na sprzedaży tych przekąsek tzw. twister-fries wynosi ok. 500%. Inwestycja w sprzęt to wraz z materiałami marketingowymi ok. 2500,00zł. Więcej informacji znajdziecie na http://www.twister-fries.pl

    Odpowiedz
  • 3 stycznia 2012 o 17:19
    Permalink

    witam pomysl super tylko jeden mankament ,utrudniony kontakt z firma ,niemam nipu mieszkam w uk i niemoge wyslac zapytania pozdrawiam

    Odpowiedz

Skomentuj artur roninn Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *