Park linowy
Ostatnimi czasy stały się popularny eventy dla firm w postaci wyjazdów integracyjnych, ofert gry w paintballa, wspinaczki i innych atrakcji.
Dla całej rodziny wypad w miejsce turystyczne atrakcyjne pod względem lokalizacji to dość pokaźny wydatek, a jeśli w najbliższej okolicy pojawią się miłe oferty spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu, to wtedy łatwiej zorganizować taki wypad.
Ludzie zajmujący się biznesem chętnie gustują w tego typu rozrywkach, gdzie można zrobić coś nietypowego, burzącego krew w żyłach.
Dla takich ludzi idealnym miejscem jest park linowy, gdzie dadzą upust nagromadzonej energii, a dla nas budowa takiego parku może stać się niezłym pomysłem na biznes.
W Polsce istnieje około 100 parków linowych, co nie oznacza, że budowa kolejnego jest chybionym pomysłem. Jest to ciągle rosnąca perspektywa zarobku.
By uruchomić tą inwestycję potrzebujemy odpowiedni teren o powierzchni kilkunasto arowej. Dobrym rozwiązaniem jest dzierżawa takiego terenu, pilnie przyglądając czy nie znajduje się on w otoczeniu parków narodowych i krajobrazowych, gdyż nie dostaniemy wtedy zgody na budowę. Zwykłe tereny będą jedynie wymagać zgody właściciela ziemi na budowę.
Ważnym elementem jest posiadanie wizji naszego parku, ponieważ będzie się ona wiązać z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Część konstrukcji z pewnością będzie trzeba umieścić na ziemi. Na zakończeni realizacji projektu czeka nas jego odbiór. Konieczne przy realizacji projektu jest stosowanie się do przepisów norm europejskich, jakże i tych dotyczących budowy sal i placów zabaw.
Znacznie łatwiejszym rozwiązaniem jest wynajęcie firmy, która zajmie się budową parku wraz z odpowiednim przygotowaniem terenu i zabezpieczeniem dostawy materiałów. W tym przypadku będzie nam o wiele łatwiej uzyskać certyfikat. Zatrudnienie profesjonalnej firmy wiąże się ze wzrostem kosztów inwestycyjnych, ale też skróci się czas budowy, statystycznie trwa ona 6 tygodni, w zależności od wielkości przyszłego projektu.
Budowa parku linowego to koszty rzędu 400 tysięcy złotych i wchodzi w to sama budowa, zakup niezbędnego sprzętu, kampania marketingowa oraz wynajem terenu). Kosztem obowiązkowym jest zakup ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, do kilku tysięcy rocznie. Z racji tego, iż będziemy korzystać ze sprzętu certyfikowanego, będziemy potrzebować kilku operatorów do obsługi parku.
Do stałych kosztów utrzymania terenu musimy także doliczyć te związane z naprawą lub wymianą uszkodzonych sprzętów.
By zachęcić ludzi do korzystania z naszych usług, musimy sukcesywnie inwestować w park, nowe atrakcje. Stały program rozrywek może znudzić odbiorców, dlatego starajmy się tak urozmaicać ofertę, by przyciągnąć jak największą liczbę młodszych dzieci oraz firmy chcące zorganizować u nas eventy firmowe.
Taka działalność z pewnością przyniesie dużo radości nam jako pomysłodawcom i całej rzeszy odbiorców naszej oferty.